Поиск по этому блогу

суббота, 24 июня 2017 г.

Тема: Мудрі казки  В. Сухомлинського
 Мета: познайомити учнів з біографією та творами В.О.Сухомлинського,
      розвивати спостережливість, допитливість, вміння давати оцінку вчинкам героїв оповідань,
       виховувати доброту, чуйність, любов до рідних та близьких людей, любов до природи, гордість за українську літературну спадщину.
Обладнання: портрет, твори В.Сухомлинського
Методи і прийоми роботи: демонстрація , розповідь, виставка книжок, робота з книжкою, розгадування кросворду, ілюстрування оповідання, інсценізація, вправа «асоціативний кущ», творча робота, вправа «Мікрофон».
Хід
1.Організаційний момент.
Сьогодні радо вас вітаю
у світі письменника рідного краю.
Для учнів своїх він твори писав,
бути добрими, чуйними він їх навчав.
ІІ. Повідомлення теми, мети .
                Наше заняття сьогодні присвячено українському письменнику, вченому, вчителю – В.Сухомлинському. Ми познайомимося з життям, творами великого українця.
ІІІ. Основна частина.
 1. Розповідь керівника гуртка.
Не так давно, в минулому столітті, жив на світі педагог, учений, письменник В.О.Сухомлинський (1918 – 1970).  Він дуже любив дітей. Навчав їх, а ще писав для них багато-багато оповідань, казок: про ласкаве сонечко і м"яку зелену травичку, про працелюбних мурашок і веселого метелика, про зайчика-хвалька та голосистого півника, про ласкаві мамині руки і добру бабусю. Він писав про доброту, бо сам був доброю людиною і дуже хотів, щоби діти виросли добрими і чуйними, працьовитими, щоб любили тата і маму, рідну домівку, нашу Батьківщину з широкими луками, зеленими садами, безмежними ланами".
Зверніть увагу на добрі, уважні, лагідні очі і високе чоло, що свідчить про великий розум, відкриту душу, ніжна і добра посмішка завжди осявала його обличчя.
   2. Виставка творів письменника
    Погляньте на нашу виставку книжок В.Сухомлинського. Ці книжки розкажуть вам по життя хлопчиків і дівчаток, про життя рослин і тварин. Книжки навчать вас бачити красу природи, рости добрими та сміливими людьми.
   3. Робота з оповіданням В.Сухомлинського "Скільки ж ранків я проспав?" Послухайте оповідання про красу української природи і скажіть: «З чим знайомить і до чого закликає автор?»
(читання керівником гуртка)
Скільки ж ранків я проспав
Третьокласник Василько запитав у батька:
- Тату, а що я робитиму влітку?
- Відпочиватимеш і працюватимеш,- відповів батько. - Завтра поїдемо зі мною в поле. Добре?
- Добре! - зрадів Василько.
Васильків батько працював агрономом. Він вставав удосвіта і їхав у поле.
Василько крізь сон почув, як хтось доторкнувся до його плеча. Ой, як не хочеться вставати! Але пригадав Василько, що сьогодні вони з батьком їдуть у поле. Підвівся, подивився довкола. Надворі ще темно. На небі зірки сяють, а на сході червоніє.
Василько вмився, поснідав з батьком. Ось вони вже і на подвір'ї. Василько показує на рожеве небо на сході й питає:
- Тату, що воно таке? Чому небо червоне? Невже там пожежа? Батько усміхнувся:
- А хіба ти ніколи не бачив, як сонце сходить?
- Не бачив,- відповів Василько.
- Дивись,- сказав батько. - Побачиш раз - захочеться бачити щодня.
Потім вони стояли на околиці села. Перед ними зеленіло пшеничне поле. Сонячні промені блищали в крапельках роси. В блакитному небі співав жайворонок. Василько стояв, мов зачарований.
- Ой, красиво ж! - тихо промовив він.-Невже щодня так красиво?
- Щодня! - відповів батько.
- Скільки ж ранків я проспав! - з жалем промовив Василько.

- Чому Василько з жалем промовив, що проспав багато ранків?
    4. Роботаз ілюстраціями.
Послухайте, будь ласка, уривок з оповідання В.Сухомлинського до однієї з ілюстрацій, які перед вами. "Земля іікрилась сніжно-білим килимом. Лише вона червоніла, мов велика жарина. На ній блищали крапельки роси." До якої ілюстрації цей уривок?
Діти вказують під яким номером відповідна ілюстрація.

Керівник:: а зараз послухайте загадку.    
Виріс я в полі на добрій землі
І місце знайшов найкраще на столі.
Якого твору В.О.Сухомлинського стосується відгадка цієї загадки?
Діти: "Моя мама пахне хлібом".
Керівник: В цьому оповіданні один дорослий і троє дітей? Закінчується хорошим? Дія відбувається в хаті чи на вулиці? Влітку чи взимку?
В назві одне слово чи багато?
"Хто піде по дрова?"
Керівник: там один дорослий і один малий? Дія відбувається влітку чи взимку? Закінчується поганим чи хорошим? То батько і син? Хлопчик і дідусь? "Камінь".
За правильні відповіді діти отримують зірочки
.5. Розгадування кросворду
. http://gimnaz.com/uploads/blog/novuy_risunok_(3).jpg
 1.        Хто привів дівчинку до класу?
2.         Хто вів урок?
3.         Хто розв’язував задачу?
4.         Хто відкрив двері?
5.         Що витримали діти?
6.         Як звали дівчинку?
 6. Ілюстрування оповідання "Яблуко в осінньому саду".
(Читання керівником гуртка оповідання)
Пізньої осені маленькі близнятка Оля й Ніна гуляли в яблуневому саду. Був тихий сонячний день. Майже все листя з яблунь опало і шурхотіло під ногами. Тільки де-не-де на деревах залишилося пожовкле листячко.
Дівчатка підійшли до великої яблуні. Поруч з жовтим лист ком вони побачили на гілці велике рожеве яблуко.
Оля й Ніна аж скрикнули від радості.
— Як воно тут збереглося? — з подивом запитала Оля.
 — Зараз ми його зірвемо, — сказала Ніна і зірвала яблуко. Кожній хотілося потримати його в руках.
Олі хотілося, щоб яблуко дісталось їй, але вона соромилась висловити це бажання, а тому сказала сестрі:
— Хай тобі буде яблуко, Ніно...
Ніні хотілося, щоб яблуко дісталося їй, але вона соромилась зізнатися в цьому. Ніна сказала:
— Хай тобі буде яблуко, Олю...
Яблуко переходило з рук в руки, дівчатка не могли дійти згоди. Та ось їм обом сяйнула одна і та ж думка: вони прибігли до мами радісні, схвильовані.
Віддали їй яблуко.
В маминих очах сяяла радість. Мама розрізала яблуко й дала дівчаткам по половинці.
- Яку пору зображено?
- Як звали дівчаток?
-  Що побачили на яблуньці?
- Яким був ранок?
-  Кому віддали яблуко?
-  Що зробила мама з яблуком?
- Що засяяло у очах мами?
- Якими показано дівчаток?
- Чого вчить оповідання?
                Намалюйте ілюстрацію до оповідання.
7. Гра
-Назвіть твори, які написав для дітей В.О.Сухомлинськиq. За правильні відповіді ви отримаете  зірку.
Діти називають твори.
- А зараз конкурс на увагу. Послухайте, я називаю твори В.Сухомлинського: "Ледача подушка", "Сказка о золотой рыбке", "Пшеничний колосок", "Про двох цапків", "Дві кізочки", "Моя мама пахне хлібом". Чи правильно все, що я назвала?
9. Творча робота. 
Закінчи казку. (Конверт - лист від Зайчика).
"Холодно взимку Зайчику. Вибіг він на узлісся, а вже ніч настала. Мороз тріщить, сніг проти місяця виблискує. Сердитий вітер в яру повіває. Сів Зайчик під кущем, простяг лапки до Місяця і просить:
- Місяцю, любий, погрій мене своїм променем, бо довго ще сонечка чекати.
Жаль стало Місяцеві Зайчика. Він і говорить...
(Де порадив Місяць шукати порятунку? Як дякував Зайчик Місяцю?).
ІV. Заключна частина. Підсумки Рефлексія.
1) Гра «Мікрофон»
- Які ваші враження від заняття?
- Над чим працювали ?
- Що на вашу думку вдалося найкраще? Чому?
- Чого навчилися?
2) Учні продовжують фразу «Сьогодні я …»
3) Чого вчить нас В. Сухомлинський

Комментариев нет:

Отправить комментарий